Deze basisvaardigheden van Google Analytics heeft iedereen nodig
Even geleden viel het mij op dat de basisvaardigheden van Google Analytics bij veel mensen ontbreken. Zelfs bij mensen die in de online wereld werken. En dat
Welke social media bedrijfsdoelen kies jij?
Social media bedrijfsdoelen bepalen. Dat is een flinke klus. Het is namelijk super belangrijk om duidelijke en eenvoudige doelen te hebben én om je tot een bepaalde
Hoe overwin je een writersblock?
Je zit naar je scherm te staren en moet nu écht gaan beginnen. Maar het lukt niet. Dat artikel moet vanavond worden ingeleverd, dat hoofstuk moet vandaag
Welke social media kanalen gebruiken voor je bedrijf in 2019
Social media kanalen voor je bedrijf inzetten draagt bij aan de merkbeleving. Dit uit zich in vele voordelen voor jouw bedrijf. Via social media kan jouw bedrijf zich op de kaart zetten en een bepaalde houding of uitstraling aanhouden. Om je een handje te helpen hebben we in dit artikel een overzicht gemaakt van de mogelijkheden, doelgroepen en het aantal gebruikers van de belangrijke social media kanalen anno 2019. Zo kun jij bepalen welke social media kanalen het best bijdragen aan de de doelen van jouw bedrijf.
Content marketing als duurzaam marketingkanaal
Veel marketeers zijn omgeschakeld van traditionele marketingkanalen naar het inzetten van content marketing als voornaamste kanaal. Maar wat is content marketing nou precies en hoe kan het
Online marketing trends 2018 #3 Social media verhalen
Social media verhalen zijn tegenwoordig helemaal in. Het begon allemaal met SnapChat en al snel volgden alle andere social media platformen met de optie om verhaallijnen te
Wat zijn cookies
Op elke website die je tegenwoordig opent, klik je op "toestemming geven" voor de cookies. Maar waar ga je nu eigenlijk mee akkoord? Wat zijn cookies en
Online marketing trends 2018 #2: alles moet visueel
Een tweede trend in de online marketing van 2018 is dat alles visueler moet. Overal om je heen zie je meer afbeeldingen, animaties en video's. Een website
Online marketing trends 2018 #1 Alles moet persoonlijker
Deze eerste blog over de online marketing trends 2018 gaat over het persoonlijk aanspreken en contact onderhouden met jouw doelgroep. Waar eerst alles goedkoper moest - mede
3 tips voor het opzetten van een succesvolle website
In dit digitale tijdperk is je website je online visitekaartje en daarmee belangrijker dan ooit. Als je een website bouwt of een website laat bouwen heb je
6 SEO tips om jouw website hoger in de zoekresultaten te krijgen
Website teksten schrijven en goede blogberichten in elkaar zetten is niet iets dat je zomaar doet, zeker niet als je schrijft met SEO (zoekmachine optimalisatie) in je
De verschillen tussen SEM, SEA en SEO
Je hebt waarschijnlijk wel eens van de termen SEM (Search Engine Marketing), SEA (Search Engine Advertising) en SEO (Search engine optimisation) gehoord en er misschien ook al
Wat is SEO en hoe scoor je hiermee hoger in Google
Zoekmachine optimalisatie (ook bekend als SEO of Search Engine Optimisation) is gericht op het verhogen van de positie van jouw website in de organische zoekresultaten. Het doel om de vindbaarheid van jouw website in zoekmachines als Google, Yahoo en Bing te vergroten door het optimaliseren van je website. Maar wat zijn organische zoekresultaten nu precies? Hoe bepaalt een zoekmachine op welke plaats jouw website komt? En hoe kun je je website voor de zoekmachine optimaliseren? Kortom: wat is SEO of zoekmachine optimalisatie en hoe scoor je hiermee hoger in Google? Een antwoord op deze vragen lees je in dit artikel.